1. Definities

In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:

Opdrachtnemer:
De natuurlijke of rechtspersoon in zijn hoedanigheid van Coach/therapeut, die Diensten aanbiedt op het gebied van coaching, training/therapieën of aanverwante werkzaamheden.

Opdrachtnemer:
De natuurlijke of rechtspersoon die aan de Opdrachtnemer opdracht heeft verstrekt tot het verrichten van Diensten op het gebied van coaching, training/therapieën of aanverwante werkzaamheden.

Coach/therapeut:
Danny Lankers, handelend onder Catch your Breath (KVK 54058260), gevestigd te Roosendaal.

Cliënt:
De natuurlijke persoon die deelneemt aan het begeleidingstraject op het gebied van coaching, training of therapie.

Diensten:
Alle werkzaamheden waartoe opdracht is gegeven, of die voortvloeien uit, dan wel direct verband houden met de opdracht, een en ander in de ruimste zin des woords.

Overeenkomst:
Elke afspraak tussen de Opdrachtnemer en de Opdrachtnemer tot het verlenen van Diensten door de Opdrachtnemer ten behoeve van de Opdrachtnemer.

2. Toepasselijkheid

2.1 Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle geleverde Diensten van de Coach/therapeut.
2.2 De Opdrachtnemer gaat akkoord met de Algemene Voorwaarden.

3. Toepasselijke gedragsregels en reglementen

De Coach/therapeut voert zijn Diensten uit in overeenstemming met de beroepsregels en acht zich gebonden aan algemeen geldende beroepsregels en tuchtrechtspraak. Catch your Breath is nog niet aangesloten bij brancheorganisatie NIBIG en is de mogelijkheden hiervoor aan het onderzoeken.

4. Totstandkoming van de Overeenkomst

4.1 Offertes en gedefinieerde aanbiedingen van Diensten zijn vrijblijvend en gebaseerd op de informatie die door de Opdrachtnemer is verstrekt.
4.2 De Overeenkomst komt tot stand door aanvaarding.

5. Uitvoering van de Overeenkomst

5.1 Iedere Overeenkomst leidt voor de Opdrachtnemer tot een inspanningsverplichting, waarin de Opdrachtnemer gehouden is zijn Diensten naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit te voeren.
5.2 Wanneer de Opdrachtnemer dit nuttig of noodzakelijk acht, kan in overleg met de Opdrachtnemer een Dienst door derden worden uitgevoerd en/of kan hij door derden worden bijgestaan.
5.3 Wanneer de Opdrachtnemer de opdracht krijgt om in samenwerking met een derde een opdracht of een gedeelte daarvan te vervullen, zal de Opdrachtnemer in overleg met alle betrokkenen vaststellen wat ieders taak is. De Opdrachtnemer aanvaardt geen hoofdelijke aansprakelijkheid, noch aansprakelijkheid voor de uitvoering van de taak en de daarbij behorende werkzaamheden van de derde.

6. Honorarium en kosten

6.1 Het honorarium van de Opdrachtnemer bestaat -tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen- uit een vooraf bepaald vast bedrag per Overeenkomst c.q. per geleverde Dienst en/of kan worden berekend op basis van tarieven per door de Opdrachtnemer gewerkte tijdseenheid.
6.2 Alle honoraria zijn exclusief heffingen van overheidswege zoals BTW alsmede exclusief reis- en andere kosten ten behoeve van de Opdrachtnemer gemaakt waaronder begrepen maar niet beperkt tot declaraties van ingeschakelde derden.
6.3 De Opdrachtnemer kan de Opdrachtnemer verzoeken een redelijk voorschot te betalen in verband met honoraria die de Opdrachtnemer verschuldigd is of zal worden en/of onkosten die ten behoeve van de Opdrachtnemer moeten worden gemaakt. De Opdrachtnemer heeft het recht de uitvoering van de werkzaamheden op te schorten tot het moment dat de Opdrachtnemer het voorschot aan de Opdrachtnemer heeft betaald, dan wel daarvoor zekerheid heeft gesteld.
6.4 De Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor jaarlijks de honoraria aan te passen wegens wijziging van de algemene prijsindex en wegens door overheid opgelegde maatregelen.

7. Beëindiging van de Overeenkomst

7.1 De Opdrachtnemer is gerechtigd de Overeenkomst, met onmiddellijke ingang, te beëindigen door middel van een aangetekende schriftelijke kennisgeving hiervan aan de Opdrachtnemer, indien de Opdrachtnemer in gebreke blijft met voldoening van de door de Opdrachtnemer verzonden factuur, binnen gesteld termijn na schriftelijke aanmaning.
7.2 De Opdrachtnemer is gerechtigd de Overeenkomst, met onmiddellijke ingang, te beëindigen door middel van een schriftelijke kennisgeving hiervan aan de Opdrachtnemer, indien enige uit deze Overeenkomst voortvloeiende verplichting binnen 14 dagen na schriftelijke aanmaning niet of niet behoorlijk alsnog wordt nagekomen.
7.3 Zowel de Opdrachtnemer als de Opdrachtnemer kunnen de Overeenkomst met onmiddellijke ingang door middel van een aangetekend schrijven beëindigen indien de ander in surseance van betaling komt te verkeren of in staat van faillissement is verklaard.

8. Annuleringsvoorwaarden

Bij annulering door de Opdrachtnemer van coaching en therapeutische trajecten binnen 24 uur voor aanvang van de betreffende activiteit zal de Opdrachtnemer 100% van de kosten van de geannuleerde uren c.q. van het overeengekomen honorarium in rekening brengen.

9. Overmacht

Indien de Opdrachtnemer door overmacht wordt verhinderd de overeengekomen werkzaamheden geheel of gedeeltelijk uit te voeren, heeft hij het recht de uitvoering van de Overeenkomst op te schorten of de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk als ontbonden te beschouwen, zonder dat hij tot enige schadevergoeding of garantie gehouden is.

10. Aansprakelijkheid

De Opdrachtnemer is slechts aansprakelijk voor schade geleden door de Opdrachtnemer, die het rechtstreeks en uitsluitend gevolg is van een aan de Opdrachtnemer toe te rekenen tekortkoming, met dien verstande dat voor vergoeding alleen in aanmerking komt die schade, waartegen de Opdrachtnemer verzekerd is, dan wel redelijkerwijs, gezien de in de branche geldende gebruiken, verzekerd had behoren te zijn.

11. Geschillen

11.1 Met ingang van 1 januari 2017 moeten alle zorgverleners in Nederland voldoen aan eisen die in het kader van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) worden gesteld. Catch your Breath is met het proces bezig om hieraan te voldoen. Wat deze wet precies betekent, wordt hierna omschreven. Klachten functionaris: het kan voorkomen dat u als Cliënt van Catch your Breath een klacht hebt over de geboden zorg. De voorkeur van Catch your Breath gaat er naar uit dat u deze klacht rechtstreeks met de Opdrachtnemer bespreekt. Mocht u dat om welke reden dan ook niet prettig vinden, dan biedt Catch your Breath u aan om gratis gebruik te maken van een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Geschilleninstantie: het staat u vrij – indien de bemiddeling van de klachtenfunctionaris niet tot het door jou gewenste resultaat leidt – u te wenden tot de onafhankelijke en door het ministerie van VWS erkende geschilleninstantie waarbij Catch your Breath is aangesloten. Met ingang van [startdatum Wkkgz-registratie] 2025 is Catch your Breath bij een erkende geschilleninstantie aangesloten. De geschilleninstantie is gemachtigd om bindende adviezen uit te brengen om zo tot een schikking tussen de partijen te komen. Eventueel kan ook een schadeclaim worden toegekend. Meer informatie vindt u via de website van het NIBIG. Contact: wanneer u een klacht heeft, kunt u contact opnemen met het NIBIG via klachten@nibig.nl. Zij zullen u informeren over de mogelijkheden en eventuele verdere procedure.
11.2 Op alle Overeenkomsten en rechtshandelingen tussen de Opdrachtnemer en de Opdrachtnemer is Nederlands recht van toepassing.
11.3 Indien de Opdrachtnemer c.q. Cliënt en Opdrachtnemer een geschil hebben voortvloeiend uit deze Overeenkomst, worden zij gestimuleerd door de vereniging dit geschil in overleg op te lossen. Als dit niet lukt, kan de klacht worden overgedragen aan de mediator/klachtenbemiddelaar; deze velt geen oordeel, maar zal trachten beide partijen tot een Overeenkomst te laten komen. Indien overleg en/of mediation niet tot een oplossing van het geschil leidt, biedt de vereniging de mogelijkheid de klacht voor te leggen aan de tuchtrechter.

Vastgelegd te Roosendaal op d.d. 25 april 2024